Annons:
Etikettmera-hockey
Läst 1342 ggr
Leffe
8/2/10, 3:12 AM

Jag vill börja spela

Om jag skulle tänka mig att börja spela hur ska jag då gå tillväga?

Annons:
sissie
8/2/10, 3:22 AM
#1

Det första man bör göra är att gå in på Svenska Bordshockeyförbundets hemsida och ta kontakt med en klubb nära där man bor och vara med på deras träningar.

Det finns även små ligor och tävlingar runt om i landet som man kan vara med på innan man tar steget upp i dom större tävlingarna.

På youtube finns det många bra videos med bland andra inspelade matcher men också bordshockeyskolor. Man kan söka på bordshockey, bordshockey finter tex. Göran Agdur har också några bra videos där han berättar taktik och visar olika saker man kan göra. Youtube är guld när man ska lära sig att spela bordshockey.

Adressen till Svenska bordshockeyförbundet är:

www.bordshockey.net

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Leffe
8/2/10, 3:27 AM
#2

Ok det låter bra. Om vi säger att man är en helt ny nybörjare vad anses om det. Har man förståelse för sådant? Det blir några frågor. Tänker på om någon funderar på att börja med sporten

sissie
8/2/10, 9:58 AM
#3

Nybörjare blir väl mottagna. På SM finns det en Rookieklass för de som aldrig tidigare varit med och spelat SM.

Likväl som i många andra sporter så kan det ibland ta lite tid innan man hittar en klubb att spela med. Men man kan vara klubblös och ändå vara med i förbundet och vara med och spela.

Att komma till en turnering är ett bra sätt att börja även om man bara kommer och tittar. Det finns många spelare som villigt delar med sig av tips till nya.

Snabbaste sättet är att vara ett kompisgäng och träffas ett par gånger i månaden och tillsammans tränar, tittar på videosnuttar och läser tips.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
8/2/10, 10:03 AM
#4

Det här är en bra introduktionsvideo som Göran Agdur har gjort. Han blev Sveriges förste svensk mästare. Dock inte på ett Stiga spel. På Stiga spel har han aldrig vunnit. Men han är duktig på att visa.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[stblues35]
8/6/10, 3:15 PM
#5

Haha man har sett hur fort det går när dom spelar och man inser att man inte skulle ha en chans att vinna!:D

[stblues35]
8/6/10, 3:39 PM
#6

#1 Märkte att länken du lagt in inte funkade så bra..hitta en annan:)

http://www.svensk-bordhockey.se/

Annons:
sissie
8/6/10, 9:08 PM
#7

Så nu fungerar den. Länken du hittade är till Svenska bordshockey förbundets gamla hemsida. Den är inte uppdaterad på länge då den bara ligger kvar på nätet av någon anledning. Men där kan man fortfarande hitta en del kul.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[stblues35]
8/6/10, 11:54 PM
#8

Ahaa ok se där:)

Upp till toppen
Annons: